Chybné kusy

Viacerí z Vás sa pýtali ako postupovať v prípade, že senzor je chybný. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že senzory sú veľmi spoľahlivé, no čas od času sa môže stať, že nejde všetko podľa predstáv.

Niekedy sa senzor neaplikuje správne a elektróda pri nastrelení neprejde pod kožu, ale ostane mimo tela ohnutá pod senzorom. Ide o chybu, ktorú užívateľ nepostrehne hneď pretože to nie je viditeľné. Zvyčajne sa to prejaví chybovou hláškou po tom ako ubehne prvá hodina po aktivácii. Senzor hlási chybu, že nemôže komunikovať a treba ho  vymeniť.

Inokedy sa môže stať, že senzor je chybný a od začiatku, alebo niekedy až po par dňoch, ukazuje hodnotu LOW a nie je schopný už merať správne hodnoty. Môže sa stať, že po pár hodinách sa chytí, no ak táto situácia trvá dlhšie ako deň, ide spravidla o chybný senzor a je potrebné ho vymeniť.

Asi najčastejšie poruchy najmä pri začiatkoch používania sú tie, keď sa senzor odlepí. Niekedy úplne odpadne, vtedy sa automaticky znefunkční a nie je možné ho nastreliť opätovne. Inokedy sa môže stať, že sa z časti odlepí a povytiahne, čo užívateľ nemusí spozorovať, no senzor začne vykazovať chyby, prípadne prestane fungovať úplne.

Čo s tým?

Spoločnosť Abbott v podmienkach garantuje, že senzor by mal vydržať funkčný 14 dní. V podrobnejších podmienkach nájdete, že vrátia peniaze za senzor, ktorý je chybný alebo svojvoľne odpadol skôr ako za 7 dní (niektoré krajiny mali v podmienkach 10 dní). Všetky vyššie spomenuté chyby som si vyskúšal osobne a zatiaľ môžem povedať, že vo všetkých prípadoch mi spoločnosť Abbott poslala nový kus.
Reklamáciu som zatiaľ vždy vybavoval písomne, keďže plynule nemecky nehovorím. Na stránke kedysi existoval elektronický formulár, dnes je už len mailová adresa a možnosť zatelefonovať. Ani jednu z nových možností som ešte nemusel využiť (poslednú reklamáciu som vybavoval pred viac ako rokom), no verím že to nebude problém.
Osobne s tým skúsenosť nemám, no na podpore by údajne nemal byť problém vypýtať si aj anglicky hovoriaceho pracovníka.

https://www.freestylelibre.de/libre/hilfe/kontakt.html
freestylelibre.de@abbott.com

Čo je dobré si pripraviť

Či už budete telefonovať alebo písať, je dobré byť pripravený vopred na všetky otázky. V prvom rade presný popis chyby, čo a za akých okolností sa stalo. Ďalej je dobré mať pripravený chybový protokol, prípadne výpis z neho. Dostanete sa k nemu priamo v čítačke a to nasledujúcimi krokmi.

1. V pravom hornom rohu stlačíte symbol pre Nastavenia
2. Šípku dole
3. Systemstatus
4. Ereignisprotokoll

… a ste tam

Protokol si pamätá chybové hlásenia aj rok dozadu, takže máte k dispozícii výpis toho, kedy ste senzory štartovali a tiež aké chyby sa pri nich vyskytovali.

Podpora môže vyžadovať tiež sériové číslo senzoru. Nájdete ho na boku každého z nich.

Dohľadať sa dá aj priamo v čítačke, pamätá si posledné tri senzory. Rovnako tam nájdete aj sériové číslo Vašej čítačky, ktoré podpora môže taktiež požadovať. K informáciám sa dostanete nasledovne.

1. V pravom hornom rohu stlačíte symbol pre Nastavenia
2. Šípku dole
3. Systemstatus
4. Systeminfo

Tieto informácie by mali stačiť na to, aby podpora spracovala Vašu reklamáciu. Následne pri kladnom vybavení Vám založia vo Vašom konte novú objednávku na senzor za 0 EUR. Príde Vám navyše aj vratná obálka, do ktorej môžete poslať použitý senzor(y). Neslúži však na skúmanie chýb, ale na ekologickú recykláciu senzorov. Škoda, že to nie je súčasťou každého balenia.
Jediná nevýhoda v tomto prípade, ak si senzory zasielate cez mailboxde.cz, je že znova zaplatíte poštovné z Čiech.

Zhrnutie

Pre čo najhladšiu reklamáciu si pripravte

  1. Vaše meno, kontaktné údaje a údaje o Vašom konte (e-mail)
  2. Číslo objednávky
  3. Sériové číslo čítačky
  4. Sériové číslo senzoru
  5. Výpis chybových kódov
  6. Presný popis situácie a toho ako chyba nastala

Za približne 4 roky používania senzorov, som reklamoval asi 5-6 kusov. Pri prvom som to niesol veľmi ťažko. Po skúsenostiach s reklamáciou to beriem ako bežný fakt 🙂 . Nič totiž v živote nie je stopercentné, ani senzory Freestyle Libre.

Prajem Vám čo najmenej vadných senzorov a v prípade, že sa nejaké vyskytnú, úspešný proces reklamácie.

Páčia sa Vám naše články?

Prihláste sa na odber noviniek a my Vám dáme vedieť keď bude niečo nové